Zece cântăreți moldoveni, la concertul cărora să NU mai mergi niciodată

Publicat de Dragoș Galbur la 9 mai 2013


Zece artişti moldoveni au cântat, astăzi, de 9 mai, în Piaţa Marii Adunări Naţionale, alături de cântăreţii ruşi Iosif Kobzon şi Lev Leşcenko, în cadrul concertului organizat de Ambasada Rusiei la Chișinău, dedicat Zilei Victoriei URSS în cel de-al Doilea Război Mondial. Pe scenă au cântat trupa ProBachus, Serj Cuzencoff, Cristina Croitoru, Alexandru Manciu, Natalia Gordienco, Boris Covali, Ana Barbu, Constantin Moscovici şi Cristina Scarlat. De unde vrem demnitate națională de la popor, dacă cei care ar trebui s-o transmită de la om la om, s-o răspândească în lume, nu o au. De unde vrem noi cultură națională la popor, dacă cei care se numesc oameni de cultură, pur și simplu nu o au.

Notă: Erau scriși în program Adrian Ursu și Ana Barbu, dar după ultimele informații, se pare că artiștii nu au mai evoluat. Deși au acceptat inițial să cânte (ascultați audio de la finele postării).

Conform programului concertului, cântăreții moldoveni au cântat sau trebuiau să cânte următoarele cântece: Adrian Ursu - Катюша; Formația ProBachus - Пора в путь-дорогу!, Огонек; Serj Cuzencoff - А может, не было войны, Здесь птицы не поют; Cristina Croitoru - Ты же выжил, солдат, Майский вальс. Alexandru Manciu - Идет солдат по городу, На поле танки грохотали. Natalia Gordienco - Тучи в голубом, Журавли; Natalia Gordienco şi Boris Covali - Синий Платочек; Boris Covali - Темная Ночь, Где-то далеко; Ana Barbu - Moldova mea, Только раз бывает в жизни встречa; Constantin Moscovici - Надежда, Венок дружбы; Cristina Scarlat - Балада о матери, Черный ворон. Formația Retro - Мы, друзья, перелетные птицы, Махнем не глядя.

Serj Cuzencoff, Natalia Gordienco și Borea Covali sunt ruși. E clară, deci, decizia lor. Cristina Croitoru, Alexandru Manciu, Ana Barbu și Cristina Scarlat, pur și simplu m-au doborât prin decizia lor de a cânta la un astfel de eveniment rușinos și umilitor pentru moldoveni. De formația Retro prima oară aud, iar de Moscovici, în general, nu am ce comenta. Ex-deputat comunist cu pașarpot românesc. Ce poți să-i reproșezi?

Asta e, afară-i secolul XXI, unde banul hotărăște orice întrebare, unde banul e mai presus decât orice demnitate națională, mândrie și cultură. Mi-aș dori ca toți cei care citesc această postare, niciodată să nu mai meargă la concertele unde vor cânta cei vizați mai sus. Să-i lăsăm să meargă la Tiraspol și Comrat să concerteze.

Mai jos ascultați discuția telefonică dintre Vitalie Lisnic și cântărețul Adrian Ursu, referitor la concertul de astăzi.


Natalia Gordienko
Boris Covali și Alexandru Manciu

84 comentarii:

Anonim spunea...

Destept d-nul Lisnic! Bunicul lui Ursu poate n-a avut de ales dar el e o sluga.
Sa vezi diseara la Graffiti sau alte localuri ale porcofonilor cum vor veni alti "pro romani" de pe facebook sa sarbatoreasca ziua biruintei

Anonim spunea...

Cine stie, boris covali vine cu tata la concert?

Anonim spunea...

Cititi, poate d-nul Galbur il va publica http://www.ziuaveche.ro/opinie/da-svidania-chisinau-9-mai-pe-breaking-news-la-cnn-166048.html

Anonim spunea...

Ar trebui sa-i fie rusine, rusine

Anonim spunea...

Banii sunt mai presus pentru unii ca demnitatea...rusine.

Ion Tomescu spunea...

Fratilor locuim intr-o tara de rahat ,o populatie bolnava de comunism ,sincer imi pare rau ca avem asa artisti care pentu bani sunt gata sa-si vanda istoria si sutele de mii de victime ale deportarilor si ale regimului stalinist- comunist!rusine !

Anonim spunea...

D-le Galbur de ce nu scrie nimeni despre abtibildurile A4,de pe masinile porcofonilor din Chisinau.Alaturi de lentochika, exista acestea pe fond negru oranj cu mesajul aproximativ : Tancuri avem, armura e puternica,SPRE BCURESTI

Anonim spunea...

De ce e eveniment de rahat? asta a fost un eveniment de la care au murit mii de oameni,,Sunteti romanizati prea tare artikolul e de rahat . Eu nus pentru rusia sau rom..eu sunt pentru independenta ,dar chiar asa sa uiti de trecut si sa numesti acest eveniemt de rahat e anapoda,,, inseamna ca nu va ma mai respectati trecutul , buneii si strabuneii...rusine chiar imi pare rau ca nu ginditi adecvat ,Oameni buni unde vii logika?

Dragoș Galbur spunea...

72 de milioane de morți. Ce poți să sărbătorești aici? A comemora e altceva! Și eu azi l-am comemorat pe bunelul care a luptat pentru sovietici. Dar n-am sărbătorit nimic. Nu am ce.

Anonim spunea...

de ce batjocoriti artistii nostri degeaba... si asa suntem cultural cei mai saraci.... nu conteaza de partea cui au luptat, in fata veteranilor carora nu le era frica de praful de pusca intotdeauna vom avea o datorie ,sa plecam capul in fata tuturor care au luptat nu conteaza cu rominii sau impotriva lor ....cert este doar ca toti au fost marionete a celor 2 psihopati Stalin si Hitler... ei au crezut ei au fost snceri restul nu conteaya si unii si altii merita s le purtam cinste oamenilor simpli care siau sacrificat familiile pentru cauza

Anonim spunea...

De acord cu Dragoş... Nu ne ajunge faptul că lumea asta a noastră e mancurtizată, zombată timp de 200 de ani... Dacă şi acei care ar trebui să promoveze valorile naţionale uită de sutele de mii de deportaţi, de masacrul de la FÂNTÂNA ALBĂ (vedeţi WIKIPEDIA)etc. şi cântă "Katiuşa" - vai de capul nostru!
Nu suntem liberi, independenţi! Cântăm cum ne dictează Ambasada Rusiei!
Cred că le-au plătit muuuult... Bani grei, pentru care i-au putut vinde chiar pe buneii lor... şi pe strămoşii întregului neam...

Anonim spunea...

Ana Barbu e ciudata... o fiica in romania a maritat-o cu un milionar batran, alta e in SUA, iar ea canta la rusi, a suferit stiu in rabnita, dar prefera sa se vanda ieftin acelorasi rusi care au facut-o sa sufere

eror spunea...

Daaaa am reusit sa politizam si aceasta zi... Sooppeerr.. nu conteaza ca in acest razboi au murit oameni ( egali in fata celui de SUS, fara deosebire de rasa, etnie si nationalitate).. si intr-un final au reusit sa instaureze pacea... NU desigur ca aceasta nu conteaza... important e cine a cintat pe scena capitalei.. ca daca venea Beyonce, sau Catalin Crisan.. Inna... era altfel... deacum nu era o ponegrire a aceste-i zile tragice... Imi place mie mentalitatea noastra... toti sunt vinovati in necazurile noastre numai nu noi... lasati rusii, lasatii si pe romani... si hade-ti sa ridicam o tzara a noastra prospera.... Si plus la aceasta.. sa invatzam sa ne respectam trecutul care nu se mai poate schimba... Iar prin respectul istoriei se pot invatza multe pentru a cladi un viitor demn..

Anonim spunea...

Uiteti-va ce a scris croitoru pe facebook, m-a socat :/

Anonim spunea...

Astazi au evoluat interpreti ce nu prea se bucura de o mare popularitate in tara ,si ei au fost foarte bucurosi de a face ceva bani,(scopul scuza mijloacele)

Anonim spunea...

"Adrian,eu cred că nici tu nu o să mori de foame dacă nu o să participi"- a fost tare, l-a atins în punctul sensibil :D. P.S. Total dezamăgită de lipsa de cultură generală a cântăreţului în cauză...mi-a dispărut şi puţinul respect pe care poate că-l mai aveam faţă de el...

Anonim spunea...

Tu asa esti de interesant Galbur, cica sa nu mergem la concertele celor care au cintat azi in PMAN de parca risurile estya fac concerte. Cinta pe la nunti sau scot si ei un single jumate copiat de la altcineva si se declara mari vedete. :D Shadz waay pe scaun :D

Anonim spunea...

Curve si curvari....

Anonim spunea...

TVR1 acum, foarte corect, nu URSS, nu Rusia dar Rep MOldova a facut asta. Chirtoaca are telefonul inchis

Anonim spunea...

Ziua Comemorarii Victimelor Razboiului Mondial II se sarbatoreste in toata Europa pe 8 mai, pentru ca anume pe 8 mai s-a terminat razboiul. Rusii au mers individual/ist declarind 9 mai ziua biruintei. atit denumirea sarbatorii cit si ziua, cit si denumirea razbouiului mondial II au fost schumbate schimbate/instituite de URSS. cred ca trebuie sa facem distinctie intre COMEMORARE - act de demnitate umana pedeoparte si IDEOLOGIE - instrument prin care Rusia intotdeauna a incercat sa-si mentina influienta/dominatia.

Szasz Sebes Paul spunea...

Rusine lor !

Victor spunea...

A răspuns până la urmă Chirtoacă și a promis la anul că în PMAN se va serba Ziua Europei și nici un „Deni pobedi”. Însă presimt că doar la promisiuni vor rămâne, să sperăm totuși că nu.

Anonim spunea...

10 curve :)

Anonim spunea...

mda , nici n-ai cu cine vorbi

Anonim spunea...

Si cel ce scrie si cei care comenteaza nu au cel putin respect fata de strabuneii lor care au luptat, in cinstea lor a fost concertul nu are importanta in ce limba si cine , ce a fost a fost in trecut , in ziua de azi rusii si romanii din R.Moldova stiu numai sa se "manince " unii pe altii .

Iuliana@Hip2Thrift spunea...

wow...absolut ridicol interviul telefonic. "Pi faizbuk?" Serios?

Eu sunt contra comunismului de cand ma stiu, dar nu are importanta daca a fost rus sau roman - au murit oamenii. Bastinas sau nu, voi devalorati viata umana.

Daca tot sunteti pe faza ocupatiei ruse, nu uitati de Holocaust. Ambele parti au fost terbil de crancene, si nu ne putem alinia cu nici una din ele.

Faptul ca cineva comemoreaza viata celor cazuti si celebreaza cea a veternanilor, nu inseamna absolut ca sunt pentru sau impotriva rusilor. Si in general, ce-i cu prostia asta de a fi impotriva unei minoritati sau alteia? Asa se cultiveaza ura si asa se ajunge la genocid. Nu vad diferenta intre ura voastra fata de rusi si cea a nazistilor fata de evrei. Mi-e frica sa cresc copiii mei intr-o societate atat de nerecunoscatoare pentru sacrificiul celor ce au luptat (chiar daca rezultatul luptei a dus la ocupatie).

In locul lui Ursu, eu asi da in judecata pentru hartuire politica.

Anonim spunea...

@Iuliana

Draga mea, nu iudeiza protestul sincer fata de aceasta manifestatie. Genocidul evreilor e recunoscut pe plan international si primeste Israelul o gramada de bani de peste tot pentru asta. Genocidul facut de Stalin a fost totusi sarbatorit pe 9 mai in PMAN. Asta trebuie sa intelegeti si tu si toti cei care se declara "independenti".

Anonim spunea...

Neamul nostru n-are nici un fir de demnitate. Nu vreau sa mai traiesc aici, printre lasi si tradatori.
La revedere.

Anonim spunea...

Dragos, ce are coada vacii cu stampila primeriei? Care-i treaba cu rusii si cu toata zarva asta. Nu-i nimic ca Romanii au luptat pentru nemti din 1941 pana in 1944? Uite de asta toata lumea a uitat.

Anonim spunea...

Retardații (tu) polarizează mai departe societatea. Te crezi superior, încât să dictezi celorlalți la ce concerte să se ducă și la care nu. Și judeci artistul nu după muzică, ci posibilele preferințe politice, și judeci societatea după niște norme bolnave inventate de căpușorul tău bolnăjior.

Vai ș-amar de țara asta dacă e plină de așa debili.

Anonim spunea...

Rusii nu sunt minoritate nationala! Ei fac parte din grup etnic

Anonim spunea...

Nu îl uitați nici pe Stratan, cânta la comuniști în ultima (de le-ar fi ultima, l-aș ierta) campanie electorală

Anonim spunea...

SUNTETI NISTE PROSTI CU TOTII, ARATATII LUMEI CA NU STITI NICI UN PIC DE ISTORIE. CEEA CE TINE DE CINTARETII MOLDOVENII EI SUNT LA LUCRU , EI TOT VOR SA MANINCE SI AU COPII DE CRECUT, ATI FACE MAI BINE DACA ATI VORBI DESPRE AI VOSTRI CUNOSCUTI CARE FURA . SI NORMAL CA TARAI PLINA DE DEBILI CA VOI CARE NU STIU CE INSEAMNA 9 MAI.

Anonim spunea...

VITALIE LESNIC DUTE SI FA LECTII DE ISTORIE PROSTULE

Anonim spunea...

Ce mai vorbe! In acest razboi au murit cetatenii nostri ,de ce ar trebui sa stergem din vedere acest eveniment,poate ar fi zi de doliu anume ziua cind romanii au dat acest petec de pamint URSS-ului, ce are aici fratii romanii sau comunistii,oamenii si-au dat viata,sunteti tari si mari acum,dar imi inchipui sa fi fost unul din cei (pro romanasi) la acest razboi si peste un timp sa vie unul care nu stie ce e asta sa-i zica(MARE TREABA AI MAI FACUT)Rusine sa fie celor care spun aceste cuvinte!

Anonim spunea...

Da intr-adevar,Vitalie Lesnic.mai du-te si fa lectii de istorie!!!!!

Dragoș Galbur spunea...

Au dat năvală la comentarii toți idioții?

Anonim spunea...

Baietii s-au trezit din betie de pe 9 mai si acum s-au pus la comentat.
Evenimentul de ieri nu are nici o treaba cu sf razboiului asa cum nu are nici o treaba cu moldova. A fost un eveniment pur ideologic presarat cu bani mari. De ce credeti ca Lescenko si Cobzon au cintat pe la 1600? De dragostea moldovenilor? Nu. Pentru ca seara ii astepta un concert la Moscova unde se facea capica.
Mai interesant a fost ca la concert nu au fost permise drapelul Moldovei si nici cel al UE. Asta, asa, vb de aspiratiile europene ale lui filat. Pina la urma, presa subordonata lui filat il va scoate tot pe Chirtoaca vinovat.

Anonim spunea...

CURVELE NATIONALE!!!

Anonim spunea...

9 mai este ziua biruintei asupra fascismului...asupra raului...este data care pune capat la al doilea razboi mondial,un razboi sangeros care a curmat vietele a milioanelor de oameni si asta nu ar trebui sa uitam niciodata...am invatat sa judecam oamenii dupa propriile principii (care nici macar nu sunt principii personale)...multi dintre noi vorbim despre regimul comunist ca fiind unul totalitar si antisocial,unde omului i se ia dreptul la libera exprimare,atunci de ce cei care cred in democratie (cu ghilimelele de rigoare ) ,interzic altora sa sarbatoreasca ceea ce cred ei de cuviinta?? interzic diverse simboluri si logotipuri? oare asta este adevarata fata a democratiei? sau doar ne ascundem dupa acest cuvant si plagiem vechiul regim?....de ce unionistii merg catre extrema si pro rusii la fel??.... suntem cu totii liberi sa credem in ce vrem!!! si nu are nimeni dreptul sa ne judece pentru asta,doar bunul Dumezeu o poate face!

Anonim spunea...

La concert a fost multa lumea buna si frumoasa. Iar tu Galbur pleaca in Romania cu ideile tale utopiste.

Dragoș Galbur spunea...

Și dacă nu plec, ce-mi faci? :)

Anonim spunea...

Moldova a facut parte din tabara invingatorilor in Marele Razboi pentru Apararea Patriei! Cu sarbatoare! Victorie!

Armata criminalului Antonescu a ucis sute de mii de concetatenii nostri, romanii au comis mai multe crime militare pe pamintul nostru. Este normal ca va este rusine si vreti sa dati uitarii cit mai repede de aceste fapte rusinoase.

Insa noi, moldovenii, nu vom da uitarii aceste evenemente tragice. Tinem minte, ne mindrim!!!

Dragoș Galbur spunea...

Ultimul Anonim:

Tu ai deschis vreo carte în viața ta? Doamne ferește ce se întâmplă în capul unora. Oribil...

Anonim spunea...

mdaaa eu cred ca Dragoș Galbur impreuna cu restul care considera acest eveniment de rahat sunt oameni degragati, care vor sa arate ca sunt mari patrioti, dar caatare cuvintele lor nu au nici o valoare ...

Anonim spunea...

Păi chiar numai idioții comentează. Ce treabă are băi nația voastră cu acest război? Din cauza a doi tâmpiți au murit zeci de milioane de oameni degeaba iar voi ați fost deznaționalizați și acum sărbătoriți? Ce treabă are România? Ce vină a avut România că din cauza pactului Ribbentrop-Molotov, o parte din ea i-a fost furată de ruși? Voi acuzați România că a încercat (și a reușit parțial) să-și recâștige teritoriul și să-și salveze cetățenii? Ce trebuia să facă dacă Hitler a avut nevoie de petrol și a șantajat România? E ca și cum cineva ocupă Ardealul acum iar România (cu armată mai mare strânsă de pe celelalte teritorii) se duce să-l salveze apoi, iar românii din Ardeal i-ar face ,,fasciști" pe ceilalți. Cum adică? Ce înseamnă tâmpenia asta? Voi sunteți zdraveni la cap? Unii poate ați avut bunici care au luptat de partea sovieticilor, din păcate, dar au fost obligați sau prostiți (păi erau trimiși în Siberia sau împușcați dacă refuzau), dar alți basarabeni au făcut parte din armata română (ăștia măcar luptau de partea dreaptă a baricadei, voiau să-și salveze țara de subt ocupație sovietică). Ce aveți măi în mintea aia? Poate credeți că nu sunteți la fel de moldoveni ca cei din Iași, Vaslui, Suceava etc. și că nu aparțineți poporului român. Păi atunci treziți-vă că moldovenii au avut cea mai mare contribuție la realizarea statului național România, M.Kogălniceanu, Al.I. Cuza, Eminescu, I.Creangă, Alecu Russo, Vasile Alecsandri etc.

Anonim spunea...

Care artisti???? nici pin acuma n-am fost la concertele lor nici de acum incolo nu ma duc chiar sa gratis!!!!!!

Anonim spunea...

P-u Galbur !!!!

De ce nu analizezi si cintecele formatiunii :!!!!!!!"Zdob si Zdub"!!!!!!--------------------------------------------------------anume cintecul lor "Moldovenii s-au nascut..." ================================================ Mie cindva imi placea de ei, dar de la o vreme am inceput sa-mi pun intrebari si au inceput sa apara suspiciuni !!! Analizeaza acest cintec foarte atent si anume versurile: "... S-AU NASCUT INTRE PRUT SI NISTRU..." ====================================pai ce oameni buni, acum trebuie sa uitam de MOLDOVENII din transnistria, de MOLDOVENII din Cernauti, de MOLDOVENII din Regiunea Marii Negre - CE OARE EI NU MAI CONTEAZA, EI NU MAI SUNT DE AI NOSTRI, ADICA TREBUIE SA-I UITAM !!!!! (of si nu spuneti ca numai asa a mers in ritm, RITMUL SE POATE FACE CU TI-L DORESTI - IMPORTANT ESTE MESAJUL)================================================ Stiind ca prin cultura si muzica cel mai bine ajunge MESAJUL DORIT la sufletul si subconstientul oamenilor. Incep sa-mi pun intrebari , nu cumva ZDOB SI ZDUB, in frunte cu solistul sau care se autointituleaza MOLDOVAN, dar care de abia leaga 2-3 cuvinte in limba noastra - NU CUMVA EI SUNT FINANTATI DE SERVICIILE SECRETE RUSE? ...................................Exemplu din Istoria noastra MUZICALA: Ion si Aldea Teodorovici au fost lichidati de catre serviciile secrete ruse p-u ca transmiteau poporului mesaje PRO-ROMANE si DE LIBERTATE prin INTERMEDIUL CINTECELOR SALE .

Dragoș Galbur spunea...

Roman Iagupov e RUS. Mă bucur măcar că vorbește româna, că poartă elementele naționale și că pomenește, în general, Moldova, în cântecele sale.

Anonim spunea...

Salut Dragos!
uite care e chestia!
sa ne punem intrebarea: ce este o natiune?
evident ca un primordialist ar raspunde ca natinuea exista, este reala, si poftim, daca ne uitam la cultura, la istorie, mituri, limba s.a.m.d. deci avem natinuea Romaneasca.
dar sa nu uitam ca aceasta teorie de mult a fost discreditata

ar presupune aceasta ca nu toti care dispun de pasaportul republicii Moldova nu trebuie calificati ca cetateni pe deplin? ati dori sa reformati tara noastra in ce? in diferite clase de cetateni? Nationalismul in extrema tot nu este idee foarte buna.

recunosc regimul comunist a produs multe nedrepturi asupra tarisoarei noastre

dar daca ne gandim mai bine apoi toata lupta aceasta zadarnica din Moldova dintre etnii, grupuri sececioniste, nu este altceva decat rezultatul politicilor si institutiilor sovietice.
deci identitatea se poate schimba cu timpul

revenind la ideea ca natiunea este reala, apoi ar reiesi ca moldovenii care traiesc pe teritoriul Ukrainei care le-a fost predat pe timpul lui Hrushciov ar trebui sa fie exact ca noi, dar vezi ca schimbarile sociale au construit o alta identitate.
ia sa mergem chiar sa intrebam unii moldoveni care locuiesc acolo, chiar au aceleas sentimetne pe care le retraiesti si tu scriind asa mesaje de ura

deci ce am vrut sa iti spun cu acest mesaj

nu trebuie sa divizam societatea ci sa ne uitam la trecutul nostru comum si sa fim mai toleranti unul fata de altul

reiese ca daca bunelul meu (Dumnezeu sa-l odihneasca in pace) daca a luptat de partea Armatei Sovietice apoi este tradator? sau nu trebuie sa sarbatoresc ziua victoriei?
este ziua victoriei asupra fascismului,


ziua de doliu este ziua in care a fost semnat Pactul Molottov Ribbentrop

asadar, lasati in pace artistii
ce inseamna ca un artist din moldova nu are dreptul sa cante la o sarbatoare in limba rusa, sau intr-un sat din Gagauzia,

de ce sa ne criticam unii pe altii cand Moldova are atatea probleme de ordin social

sau si mai bine
luati si mobilizati toata energia si organizati vreo campanie ecologica sau de alt gen
dar sa fiti uniti ca cetateni Moldoveni
necatand la etnie

Ivan Țurcan spunea...

Au murit oameni în război, nu știu cât e de moral să abordezi cifre - totuși vorbim despre oameni morți.

9 mai, e zi de DOLIU au murit oameni. Aceasta trebuie să fie o zi a comemorării, nu a dansurilor, concertelor, alcoolismului.

Ziua victoriei? ce victorie e aceasta când au murit oameni? Victoriei asupra fascismului? Dar cu ce preț? Deportări in Siberia, milioane de oameni morți in război (inclusiv și civili), Katyni, Fântâna Albă, Golodomor din Ucraina, Foametea din Basarabia, etc etc etc SUNT MII DE DOCUMENTE CARE CONFIRMĂ TEROAREA COMUNISTĂ.

Pe 8 mai ora 22.45 dacă nu greșesc Germania capitulează, la noi era 9 mai deja. S-a încheiat războiul, comemorați victimile războiului.

Un filosof antic zicea. Victoria este doar o iluzie, nu-s învingători după război.

OARE VOI AȚI DANSA ȘI CÂNTA CÂND CINEVA DIN RUDELE DVS AR MURI?

Cei care au cântat au sărbătorit ziua victoriei, uitând de alte detalii cum ar fi milioane de morți. victorie - morți.

CINSTIȚI MEMORIA CELOR CE-AU MURIT PUNÂND FLORI ÎN LA MORMINTE.


http://politicom.moldova.org/news/iosif-kobzon-despre-politic-rusia-ncearc-o-apropiere-de-moldova-236774-rom.html

"Moldova a fost a noastră, într-un trecut nu chiar îndepărtat. Politicienii au pierdut-o. Cred că dacă acum s-ar anunța un referendum, toate ar reveni la starea inițială” - Kobzon

"Cum poate fi uitat un aşa eveniment, fiecare familie a avut de suferit. Aceasta este o zi de sărbătoare" - Kobzon

Ce vor rușii de la noi se înțelege din comentariile date Kobzon. Și da, „a avu de suferit [...] sărbătoare” m-a lăsat fără cuvinte.

Anonim spunea...

Anonim de la 23.33
Greșești foarte mult. Pui problema greșit. Nu se pune problema în secolul ăsta de lupte inter-etnice. Asta e, Moldova s-a ales cu niște cetățeni moldoveni care nu sunt etnic moldoveni. Nu ai ce să le faci, nu poți să-i gonești din țară. Problema e alta, faptul că sunt minoritari și încearcă să-și impună cultura agresiv pe niște meleaguri care nu le aparțin de drept. Cultura însemnând limba, folclorul lor, stilul de a gândi totalitar și cel mai grav faptul că încearcă să impună o istorie falsă, manipulatorie pentru a-i transforma pe moldoveni (români) într-un alt popor. Asta e cea mai mare problemă.
Deci cu o asemenea atitudine, tu te transformi exact în ce au vrut ei să facă, un alt popor diferit de rădăcinile tale. Și au reușit cu foarte mulți moldoveni, i-au transformat.
Rușii au dreptul să sărbătorească și ei anumite sărbători dar nu cele care atentează la filonul cultural moldovenesc.
Păi să știi că cei din Ucraina sunt cam tot așa, numai că la ei situația e și mai gravă, ei nu mai au aproape nici o șansă să-și păstreze rădăcinile în timp ce moldovenii din Basarabia pot alege, mai au șanse. Numai că trebuie să aleagă în cunoștință de cauză, trebuie să se trezească majoritatea lor, apoi pot alege.
Bunelul tău dacă a luptat de partea sovieticilor nu e trădător, probabil nu a avut ce face sau a fost ,,păcălit" că luptă cu ,,fasciștii" când defapt el ori lupta cu alți moldoveni, deci din nația lui ori lupta cu germanii, deci nu era războiul lui.
Când vor înțelege toți moldovenii lucrurile astea, da, atunci se poate spune că vor alege liber.
Răul nu trebuie privit așa fascism vs comunism (eu sunt sigur că tu habar n-ai ce înseamnă ăstea, n-ai citit nici Marx, Lenin și nici naționaliștii extremiști care au condus la nașterea fascismului și a nazismului, pentru tine e numai un cuvânt băgat în cap de propaganda rusă), ci așa: Imperialismul Rusesc, care a vrut să distrugă alte popoare, printre care și al tău.

Anonim spunea...

О, Боги, молдоване, очнитесь!!! Что у Вас есть кроме злобы и ненависти в сердце?! Читаю комментарии и сердце прихватывает. Что было бы с нашей страной, если советские войска не победили бы фашизм? Не было бы Вас самих, ущербные (я о тех кто пишет эти кошмарные комментарии)! Чем кормило бы большинство населения своих детей, если бы в России не давали заработка нашим беднякам, у которых нет будущего в стране из-за глупых националистов, которые путают любовь с оскорблениями, ненавистью и т.д. Любить Родину! Любить, но не сеять раздор и вести к гражданской войне. ВОВ - это наша история! Мы просто обязаны помнить и гордиться!

Anonim spunea...

Ultimul anonim, cine indeamna la razboi civil? Te-ai gasit tu sa vorbesti despre dragoste de patrie? Si despre care "patrie" vorbesti tu, reprezentant etnic din 9%?

Si n-ai grija copiilor nostri - basarabenii muncesc in multe tari si stiu a-si intretine familiile. Pe cand voi - reminiscente rusolingve prin orase - ati trecut din sfera administartiei in cea a deservirii, umplutand ca vanzatori "buticuri" prin mall-uri, re-alocandu-va la functii de chelneri, casieri prin supermarketuri.

Cine din rusolingvi a avut creieri si talent demult sunt plecati prin SUA si Europa si treaba nu au cu invingerea "fascismului".

Si o mica aducere aminte pentru toti cei de pe aici - Romania a fost parte a blocului anti-hitlerist si participarea sa se ridica pe locul patru. La conferintele postbelice de pace urss, de ura si frica pe care o avea fata de armata si statul roman, a insistat pana in panze albe ca Romaniei sa nu-I fie recunoscut statutul de parte cobeligeranta.

Si mai scuturati-va de termini cominteristi precum "fascism". Ideologia fascist-socialista a lui Mussolini a fost aprobata in 1928 de Comintern, prin chiar Stalin.

Dragoș Galbur spunea...

După penultimul anonim care a comentat poți zice cu siguranță că e moldovean. După scris. :D Haioși rău, rușii ăștia.

Anonim spunea...

Manciu date-n gatu mati, te credeam de om normal

Anonim spunea...

Am citit articolul in prezenta prietenilor romani, parerea lor e sa ne cautam de viata noastra, nu suntem asteptati nici in Romania, nici in UE...pentru titru de informatie in UE ziua Victoriei se sarbatoreste pe 8 mai, iar pe 9 mai ziua Europei. Toata Europa sarbatoreste Victoria asupra fascismului, noi moldovenii de ce nu am face-o?

Anonim spunea...

В результате польского похода РККА 1939 года Советским Союзом была оккупирована территория почти в 200 тысяч квадратных километров, включавшую в себя Западную Украину, Западную Бералусь, Восточную Польшу и Юго-Западную Литву. В общей сложности на этой территории проживало 13 миллионов человек. В июне-июле 1940 РККА фактически без боя заняла Бессарабию и Западную Буковину: территория в 50 тысяч квадратных километров, на которой проживало 3 миллиона 776 тысяч человек. В июне 1940 года СССР оккупирует Эстонию, Латвию и часть Литвы.

Hа оккупированных терристориях советская власть проводит массовые репрессии, зачищая их от неблагонадёжных и классово чуждых рабочим и крестьянам элементов. Эти элементы без суда арестовывались, закрывались в тюрьмы, ссылались в Сибирь, в крайних ситуациях – расстреливались.

В Белоруси и на Украине были сильны националистические настроения, потому что с составе Советского Союза (так же, как ранее в составе Российской Империи) обеим нациям фактически предложили забыть их культуру, полностью заменив её русской. Вдобавок, на Украине была ещё слишком свежа память о голоде 1933-го года.

В 1933 на Украине умерло больше украинцев, чем погибло затем за 6 лет Второй Мировой Войны. Поэтому слова «пусть будут немцы, только бы не советы – ХУЖЕ ВСЁ РАВНО НЕ БУДЕТ» для украинцев не только звучали психологически убедительно, но и являются объективной истиной. Повторюсь ещё раз, для тех, кто медленно догоняет, это важно: ФАШИСТСКАЯ ВЛАСТЬ НА УКРАИНЕ УБИЛА МЕНЬШЕ ЛЮДЕЙ, ЧЕМ СОВЕТСКАЯ.

Anonim spunea...

И да:

Вторая Мировая Война – именно под этим названием великую битву бобра с ослом знает весь остальной мир – продолжалась (основная часть) с 1 сентября 1939 года (нападение Третьего Рейха на Польшу) до 2 сентября 1945 (капитуляция Японии). Во многих странах локальный военные конфликты в рамках Второй Мировой имеют свои названия, однако нигде, кроме Советского Союза, название ЧАСТИ войны не подменяло собой название ВСЕЙ войны.

Причиной, заставившей советское руководство создать собственную историографию на этот счёт, стал тот факт, что Советский Союз де-факто принимал участие во Второй Мировой Войне с 17 сентября 1939 года, причём на стороне Третьего Рейха. Именно поэтому исчисление войны с 22 июня 1941 года – момента, когда Советский Союз вынужденно начал сражаться ПРОТИВ Третьего Рейха, являлось для советской историографии принципиальным.

dianasamohvalova spunea...

Potrivit cu versurile:
Țara mea Moldova-mamă -
Vatra gloriei străbune
Ca un strugure de poamă
Stai pe harta Uniunii.

OMG! N-am mai întâlnit așa ceva nici pe vremea comuniștilor! Niște lingăi, nu artiști!

Anonim spunea...

Conform logicii tale - proaste şi puturoase căci e de factură naţionalist-gregară - oamenii n-ar trebui să citească "Călătotie la capătul nopţi", "Foamea"...

Maximalismul e specific vârstei pe care o ai, dar exacerbat, el te transformă într-un tip narcisiac, tipul începe să se creadă un un fel de buric al pămîntului care pune note altora, el insuşi fiind coricgent şi la logică şi la limba romnână.

De ce nu faci trimitere la declaraţia Ambasadorului SUA daca te crezi om bine crescut, şi nu lingoare naţionalistă?

Anonim spunea...


Trebuie s-o radiem pe Maria Cebotari pentru că i-a cântat lui Hitler. Ea şi-a făcut meseria precum şi-au făcut-o şi cei 10 repudiaţi de tine. Învaţă şi tu o meserie. N-ai luat sapa în mînă? - Încerca, poate că sapa, agricultura manuală e vocaţia ta. Un neica nimeni, în fond, n-are dreptul să pună note altora.






Anonim spunea...

Maria Cebotari se identifica româncă nu moldovan deși era născută în Basarabia anexată Imperiului Țarist. Acum moldovenii sunt moldovani deși Basarabia (Republica Moldova) e independentă. Cam mare diferența de caracter nu crezi?

Anonim spunea...

Rusine autorului pentru articolul penetrat cu venin , calmati-va fierea, caci va acopere si ochii, si creierul. Ura si rautatea distruge, in I rind, pe cel care le genereaza.

Anonim spunea...

Anonim 17.01
Zi-le și la ruși asta, ei au venit peste moldoveni nu invers.

Anonim spunea...

Anonim: 16:39
pai şi unii dintre cei care au cântat cu Kobzon de 9 mai se identifică români. Înseamnă că-s buni ca şi Maria Cebotari? Logica, logica te cam da de sminteala. Pune mânuţa pe carte.

Anonim spunea...

Дорогой, caci Dragoş de la Dorog provine. Îţi dau un titlu şi mai bun. Un titlu care ţi-ar arăta adevărata ta faţa de om de nimic:

ZECE CÎNTĂREŢI MOLDOVENI CARE TREBUIE ÎMPUŞCAŢI

Anonim spunea...

anonim 17.49
Ăia n-au cum să se identifice români și să cânte la un concert închinat ocupanților și celor care au încercat să le distrugă neamul. Nu știu care are mai multă logică.

Anonim spunea...

cica artisti :))
poate lautari la comanda) intre artist si tiganul cantaret diferenta este.

ambasada federatiei ruse a organizat concert in cinstea Marii Victorii (asa oficial numesc rusii ziua de 9 mai)

sanatate tuturor "artistilor" care au cantat cinstea victoriei urss (care in 1939 impreuna cu Hitler incep razboi impotriva Poloniei si o ciopartesc). au invins ambii, si Hitler si Stalin, 15 000 polonezi la Katyn cred-ca...

Alexey Shevchuk spunea...

de unde te-ai luat magarule aici?ce istorie are moldova?bunelul meu a cazut pentru mine si pentru tina,inchideti gura porcule

Anonim spunea...

Băi Alexey, cu tot respectul, dar tu nu ești moldovean, tu ești rus sau ucrainian. Pe domnitorii Moldovei îi chema Bogdan, Ștefan, Dumitru, Ionuț, Alexandru, Petru. Deci Alexandru nu Alexey. Ai dreptate armata română a luptat cu bunelul tău, să-l gonească acolo în Rusia de unde a venit. Nu e totuna cu buneii unor moldoveni (români) cu buneii unor ruși și ucrainieni.
PS - felicitări că ai învățat limba română!

Anonim spunea...

dragi moldoveni, atat timp cat o sa incercati sa va aliati unei alte natiuni (fie romani sau rusi) nu aveti nici o sansa spre viitor. de ce nu victorie? a fost oprit un razboi in care au murit milioane de oameni printre care si buneii nostri..ok, a capitulat germania. si daca capitula URSS aveam sa traim intr-o alta societate..sunteti siguri ca avea sa fie mai buna, cu fascizmul la putere unde erau omorati evreii si apoi poate alte natiuni? nu zic ca rusii au fost mai buni, dar a fost oprit un masacru..sa nu ne judecam trecutul caci nu ne este dat sa stim cum ar fi fost altfel. cu siguranta daca ati fi trait in acele timpuri, acum aveati alta viziune. pacat ca moldovanul nu stie a-si aprecia tara, ceea ce are acum, si sa-si accepte istoria care o are, caci ea nu mai poate fi schimbata. e cel mai usor de a-ti gasi vonoveti imprejur, dar sa nu vezi mizeria din interior. si nu numai din interiorul tarii in care traim si am fost nascuti, dar si din interiorul sufletelor si mintilor noastre

Dragoș Galbur spunea...

Cum adică să ne aliăm altei naționi, fir români, fie ruși, dacă noi suntem români?! Unde-i logica celor scrise de tine?

Anonim spunea...

ok, te consideri roman, sa fii sanatos. eu ma consider moldovan si-mi iubesc tara in care am fost nascut si am cu ce ma mandri fiind moldovan si nu roman. subiectul era de fapt despre victorie si despre cei pe care tu ii consideri tradatori. dar nu ai decat sa negi orice ce nu-ti convine. cum se zicea in careva versuri "eu te accept pe tine si tu ma accepti pe mine", ceea ce nu inseamna sa calci in picioare opinia altora, care e diferita de a ta

Dragoș Galbur spunea...

calmează-te.

Anonim spunea...

hm..draga Dragos, daca vezi cumva undeva nervozitate, te gresesti, erau niste constatari :) bafta!

Anonim spunea...

Băi nu se zice moldovan ci moldovean (până și corectorul din Windows te atenționează că e greșit). Pe același principiu:
munte - muntean
Dobrogea - dobrogean
Ardeal - ardelean
Maramureș - maramureșean
Banat - bănățean
Olt - oltean
etc.
Deci:
Moldova - moldovean
Moldovan e greșit, e utilizat de niște forme de viață care nu consideră că fac parte din același popor cu moldovenii din România, mai ales cei cu puțină minte sau deloc, afectați de propaganda bolșevică.

Anonim spunea...

draga "Bai", admir cu mila tentativele de scriere a unor capodopere de mai sus. Multumesc pentru o asa ampla incursiune in gramatica, reiesita de fapt dintr-o greseala tehnica, pe care o recunosc. apropo, "ci" e acelasi "dar" si in fata se pune virgula. Si un mic sfat inofensiv..lasa propria mandrie putin la nivelul acelor "forme de viata", care, de fapt, sunt oameni ca si tine si poate unii din ei cu mai multa minte decat crezi tu, desi au o alta viziune impacta de careva propagande, dar proprii. (apropo, dupa "niste forme de viata" iarasi trebuie virgula, inainte de "care". Nu-ti dau explicatii detaliate, banuind ca le cunosti)

Anonim spunea...

imi respect bunelul care a fost deportat in Siberia. pacat ca tu " independentule cu logica" nu dai doi bani pe atati romani care au murit in lagare dupa acest razboi umilitor pentru noi.

Anonim spunea...

Bravo bre, felicitări! Am uitat să pun o virgulă înaintea conjuncției adversative ,,ci" și una înaintea unei propoziții atributive. Asta e, măcar m-am străduit să scriu cu diacritice și să încep o propoziție cu majuscule. Dar uită-te la matale cum scrii, înainte de a te lega de greșelile altora.
N-are bre niciun sens ,,viziune impacta de careva propagande,dar proprii (bine că la mine ai găsit două virgule lipsă,în timp ce la matale chiar și logica lipsește).
Totuși, mi se pare mai mare greșeala dumitale, de a confunda un ,,moldovan" cu un moldovean, tu fiind un mare patriot. Mai mult, un moldovean autentic, de la mama lui, în viu grai nici [moldovean] nu ar spune (așa spun cei din sudul României) ci [moldovian]. Cred că matale știi asta, diftongul ,,ea" se pronunță mai degrabă ,,ia" precum: [ciapă] - ceapă, [cias] - ceas etc., deci reprezintă o marcă fonetică, ce indică apartenența vorbitorului la zona Moldovei. Așa că e supărător să auzi un ,,mare patriot moldovean" care în loc de [moldovian] sau [moldovean] zice sau scrie [moldovan].
Dar, bine bre, te cred, a fost doar o greșeală tehnică, deși e cam des întâlnită și am crezut că matale faci parte din acea specie de ,,moldovani".
La treaba cu ,,forme de viață", nu poți convinge bre pe nimeni că au prea multă minte.

Anonim spunea...

bla bla bla bla..scuze, nu mi-am pierdut timpul sa citesc toata convingerea ta cu o profunda logica de "forme de viata", "bai" si "bre" etc.

Tândala Unionist spunea...

Fosta și viitoarea Românie Mare

începe la Filarmonica din Chişinău !
cu Turneul Teatrului de Animaţie „Ţăndărică„ din Bucureşti
cu spectacolul „Punguţa cu Doi Bani„
- Duminică, 26 Mai 2013, orele 11 și orele 17
informaţii: 22.27.34
—————————————————————–

„PUNGUŢA CU DOI BANI„
Adaptare după Ion Creangă
- Scenariu, regie şi teme muzicale: Decebal Marin
Scenografia: Carmen Raszovski
Aranjamente muzicale: Dragoş Laurian Cucoş
Distribuţie:
Daniel Stanciu / Gabriel Apostol, Ioana Chelaru Popovici / Eugenia Barbu,
Liliana Gavrilescu / Graţiela Ene, Mihai Dumitrescu / Florin Mititelu,
Dora Ortelecan Dumitrescu / Alina Teianu.
————————————————————
alte spectacole pt. copii și nu numai:
- PĂCALĂ (un text de Cristian Pepino după motive populare)
- FATA BABEI ȘI FATA MOȘNEAGULUI
- CAPRA CU TREI IEZI (după Ion Creangă )

- ALBĂ CA ZĂPADA (după Fraţii Grimm)
- LAMPA LUI ALLADIN (după o poveste din 1001 nopţi )
- MICA SIRENĂ (după Hans Christian Andersen)
- MOTANUL ÎNCĂLŢAT
(adaptare de Cristian Pepino după Charles Perrault)
- JACK ŞI VREJUL DE FASOLE ( după povestea populară omonimă)
- CARTEA JUNGLEI (după Rudyard Kipling)
- TOM DEGEŢEL (după P.J.Stahl)
——————————————————
Teatrul de Animație Ţăndărică,
cu sprijinul Primăriei Municipiului Bucureşti,
sub egida UNIMA România şi ASSITEJ România vă aşteaptă
în perioada 18 mai – 22 septembrie 2013
la cea de-a treia ediție a Stagiunii de vară “TEATRU, STRADĂ ȘI COPIL”.

“Fă ceva diferit! Ia un copil şi du-l azi la teatru!”
este motto-ul acestui proiect care are misiunea de a duce cultura acolo
unde ea nu este o prezență obișnuită sau lipsește cu desăvârșire,
reuşind să devină un puternic promotor al educației prin artă,
atât în București cât și în alte oraşe din țară.

Din data de 18 mai vor avea loc o serie de manifestări artistice
care se vor desfăşura atât la Teatrul Itinerant Ţăndărică,
- aflat în Parcurile “Alexandru Ioan Cuza” (IOR)- Sector 3,
- “Lumea Copiilor”- Sector 4 și “Crângași”- Sector 6,
- la Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City,
- cât şi la Sala Lahovari a Teatrului Ţăndărică din Bucureşti.

Ca şi anul trecut, în cadrul acestui proiect,
Teatrul Ţăndărică va susţine spectacole în importante orașe din țară -
Arad, Câmpina, Urziceni, Buzău, Piteşti, Oradea
şi din Republica Moldova – Chişinău.

De asemenea, copiii se vor bucura de atelierele susținute
de SOS-Mașina cu Jucării,
un proiect social mobil al asociației SOS Satele Copiilor,
care desfășoară o gamă variată de activități ludico-educative.
Acestui proiect i s-au alăturat:
- Teatrul Clasic “Ioan Slavici” din Arad,
- Filarmonica Naţională din Chişinău,
- Teatrul “Proiect” Câmpina,
- Casa de Cultură din Urziceni,
- Teatrul “George Ciprian” din Buzău,
- Teatrul “Alexandru Davilla” din Piteşti,
- Teatrul “Regina Maria” din Oradea,
- Grand Cinema Digiplex din Băneasa Shopping City,
- SOS Satele Copiilor România și Educ-Art.
————————————————————————-
http://www.rfi.ro/articol/stiri/cultura/teatrul-tandarica-festivalul-vara-teatru-strada-copil?nocache=1#comment-17696

Anonim spunea...

PROŞTI si mititeiiiiiiiiiii.Ziua BIRUINTEI nu-i a voastra ,nu aveti nici un drept,s-o discutati .Discutati-va mai bine ziua tolerantei ,sau a p...lor cum o numeste majoritatea absoluta si normala.

=IULITA Unionista dela Smil= spunea...

RUŞINE ! RUŞINE ! RUŞINE MARE !
—————————————————————
22 mai 2014
Cântâreaţa româncă dar ucrainizată benevol totalmente Sofia Rotaru,
tradatoarea de neam, Babuşca Slaveanskaia
din Nordul Bucovinei şi sora ei Aurica
au sosit la Chişinău de la Kiev pentru a promova politica imperială ocupantă ruseasca,
sub conducerea unui Renato Usatâi, oligarh rus de la Făleşti,
emisarul oficial al ocupaţiei rusești !
BANII OCUPANŢILOR MOSCALI N-AU MIROS !
Bine că părinţii ei din mormânt nu văd această RUŞINE naţională !
Iar fratele ei Anatol Rotaru şi toţi Nord-Bucovinenii Români Patrioţi Unionişti
intră în pământ de ruşine !
RUŞINE ! RUŞINE ! RUŞINE MARE !
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

===== BUCOVINA DE NORD =====

————— ♥ SI TOATA BASAⱤABIA E ⱤOMÂNIA ♥ ———–

—————♥—♥—♥— RE-U N I R E ! —♥—♥—♥———

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ஜ۩ஜ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
TRĂIASCĂ ROMÂNIA MARE
ÎN VECHILE HOTARE DIN ANUL 1918 !
=====================================

Trimiteți un comentariu

Mesajele cu conținut indecent și ofensiv vor fi șterse.